2014-2023 BÖLGE PLANI HAZIRLIKLARI KAPSAMINDA LOJİSTİK SEKTÖRÜ SAHA ARAŞTIRMALARI BAŞLADI

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklenen yeni TCDD kanunu ile bazı yeni ve rekabet gücünü artırıcı düzenlemelerin gerçekleşebileceğini belirtmiştir. Kaklık Lojistik Merkezi’nin yaklaşık 7 ay içinde tamamlanmasının beklendiğini ve hedef olarak yılda 1 milyon ton yük taşıma hedeflerinin bulunduğunu belirtmiştir. Daha sonra Kaklık Lojistik Merkezi Müdür Vekili Gökhan Elkama ile devam edilen görüşmede Sayın Elkama, Kaklık’taki organize sanayi bölgesi, Deri İhtisas OSB, bölgedeki mermerciler, çimento fabrikaları vb. üretici ve ihracatçı firmaların bulunduğunu belirterek Kaklık Lojistik Merkezi’nin konumunun önemine dikkat çekmiştir. Bölgedeki güvenli ve ucuz lojistik ihtiyacına Merkez’in cevap verebileceğini belirtmiştir. Şu anki kapasitesi ile de yük taşımacılığı yapılan Merkez’de altyapı çalışmalarının yaklaşık 7 ay içinde tamamlanması doğrultusunda firmaların yükleme yerlerinin olacağını belirtmiştir.

 

İlk olarak Petek Üzülmez ile yapılan görüşmede Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda ihracatımızın 500 Milyar $’a ulaşması için ihracatçı ve üretici firmaların en büyük giderlerinin yaklaşık % 5 ila 20’sini oluşturan lojistik giderlerinin en aza çekilmesinin gerekliliğine dikkat çekmiştir. Lojistiğe yapılacak her yatırımın ülkeyi ihracat hedeflerine daha da yakınlaştıracağını; lojistikte amacın en ucuz taşıma yöntemi olan suyoluna en ucuz yolla ulaşmak olduğunu; bu doğrultuda demiryolu yatırımlarının en önemli adımlardan biri olduğunu belirtmiştir. Denizli’de yenilemesi yapılan demiryolu uzunluğunun artmasının, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yapımının hız kazanmasının, Sarayköy’de özel girişimle açılan Günaydın Group Lojistik Merkezi’nin açılmasının ve DENSER’in bulunmasının bölgenin lojistik alanda gelişmesine yol açacağını belirtmiştir.

Barış Beyazıt ile yapılan görüşmede, Günaydın Group’un Sarayköy’de arazisine çektiği demiryolu hattı ile Denizli’nin önemli ihracat ve ithalat firmalarının ürünlerini yükleme ve indirme yaptığı alan gezilmiştir. Barış Bey iş süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapmış ve Türkiye’nin lojistik sektörü hakkındaki fikirlerini bildirmiştir. Buna göre özel girişimlerin Sarayköy Lojistik Merkezi gibi yatırımları gerçekleştirerek hem rekabeti artırması hem de demiryolu ve dolayısıyla lojistiğin geliştirilmesine katkıda bulunması gerektiğini belirtmiştir. Demiryolu ile taşıma yaparak ihracatçı ve ithalatçı firmaların lojistik giderlerinin en aza indirilmesine katkıda bulunmaya çalıştıklarını ve yapılacak düzenlemeler ile daha da aza inebileceğini belirtmiştir.

DENSER Mali İşler Müdürü Akın Yoran ile yapılan görüşmede DENSER’in istenen yoğunluk ve istenen verimliliğe ulaşamadığını belirtmiştir. Şu anda üretim yapan bir firma ve bunun dışında ihracat gerçekleştiren ve depoları kullanan 25 firmanın bulunduğuna işaret eden Yoran, bölgenin altyapı çalışmalarının tamamlanması ve tanıtımın tam olarak gerçekleştirilmesi gerektiğine dikkat çekmiştir. Yoran, şu anki durumda Denizli’nin teşvik sisteminde 2. bölgede yer alması sonucu yatırımcıların Afyon ve Uşak’a kaydığını belirtmiştir. Fakat DENSER’in havaalanına 7 km’lik, demiryoluna 6 km’lik yakınlığının bir avantaj olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirterek Çardak Havaalanı’nın özel havayolu şirketlerine açılması ve kargo uçuşlarının da gerçekleştirildiği takdirde DENSER’in ve bölgenin ekonomik canlılığını artıracağının altını çizmiştir.

Kaklık Lojistik Merkezi ziyareti sırasında TCDD 7. Bölge Müdürlüğü Yük Servis Müdürü Murat Sertel ile de görüşme fırsatı bulunmuştur. Sayın Sertel bu kısa görüşmede TCDD’nin 2023 hedeflerinde lojistik taşımacılığın % 15’inin demiryolu ile yapılmasının bulunduğunu belirtmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında iyileştirmelere gidildiği ve Kaklık Lojistik Merkezi gibi noktalarda lojistik ağının güçlendirildiğini belirtmiştir. Fakat karayolu ile demiryolu arasındaki haksız rekabetin demiryollarının gelişmesi önünde bir engel olduğunu belirten Sertel, beklene

  • Her Hakkı Saklıdır © 2020 |
  • geka.gov.tr