Muğla

Muğla, Akdeniz ve Ege denizine 1.480 km kıyı uzunluğuna sahip, yüzölçümünün %67’si orman ve  %22’si özel çevre koruma bölgelerinden oluşan bir turizm cennetidir.

Yıllık ortalama 3 milyon yabancı ve 5 milyon yerli turisti ağırlayan Muğla; Antalya ve İstanbul’dan sonra yabancı turist sayısı açısından 3’üncü ilimizdir.

2 ulusal ve uluslararası havalimanı, 9 deniz hudut kapısı, 24 yat limanı ve kara yolu ağı ile gelişmiş bir ulaşım altyapısına sahiptir.

Dünyadaki çam balı üretiminin %90’ı Türkiye’de yapılmaktadır. Türkiye çam balı üretiminin ise yaklaşık olarak %75-80’lik kısmı Muğla’da gerçekleşmektedir.

Ülkemizdeki kültür balıkçılığı üretiminin %37’si Muğla’da yapılmakta ve üretimin büyük çoğunluğu ihraç edilmektedir.

Tarıma elverişli toprakları, zengin su kaynakları ve bölgeye hakim Akdeniz iklimi Muğla’da çok çeşitli bitkisel üretimin yapılmasına imkan sağlamaktadır. Memecik zeytini, Datça nurlu bademi, örtü altı sebzeciliği ve narenciye gibi gelir getiren önemli tarım ürünleri yetiştirilmekte ve ihraç edilmektedir. Sanayileşmenin olumsuz etkilerine maruz kalmamış verimli ve sulak topraklarıyla organik tarım üretim merkezi olabilecek potansiyele sahiptir.

Yıllık 3043 saatlik güneşlenme süresi ve 1621 kw/m2 küresel radyasyon değeri ile GES yatırımları için önemli bir potansiyele sahiptir.

Rüzgar enerjisinde Muğla’nın 50 metrede 300-600 W/m2 rüzgardaki güç kapasitesi 5170,86 MW’tır. Rüzgar enerjisi santralleri için uygun görülen toplam alan ise 1034,14 km2’dir.

Cam ve seramik sanayinin hammaddesi Sodyum Feldespat, Krom, Mermer ve Linyit Muğla’da yoğun olarak bulunan madenlerdir. Türkiye’nin en kaliteli mermerlerinin bulunduğu illerden biridir. “Milas Leylak”, “Sedef”, “Newyork”, “Limon”, “Kavaklıdere”, “Pembe”, “ Ege Bordo”, “Pembe” ve “Muğla Beyazı” mermer çeşitlerine sahiptir. Muğla’nın toplam rezervi 400 milyon ton, işlenebilir mermer rezervi ile 181 milyon m3’tür.

Bodrum ve Bozburun, yat imalat sektöründe Dünyada çapında ün kazanmıştır. İmalatçılar, milyon dolarlık ahşap ve saç tekneleri rahatlıkla yapıp dünya liderleriyle yarışmaktadır. Tamamı Türk mühendis, usta ve işçiler tarafından yapılarak denize indirilen “Old Salt” isimli 34 metre uzunluğundaki çelik gövdeli süper lüks motor yat, yatçılık sektörünün önde gelen organizasyonlarından “World Super Yatch Awards”ta, 2016 yılında 365 yat arasından birinci seçilmiştir.